Underbara dagar i Arizona

Sista kvällen här i Arizona och om några timmar åker vi till flygplatsen. Det har varit helt underbara veckor här i USA och det känns lite svårt att ta farväl och åka hem. Jag älskar klimatet här i Phoenix och jag älskar alla vänliga människor i detta land. Och jag kommer som vanligt att sakna den fantastiska service man får överallt. Sista veckan här har vi bara njutit och haft det lugnt och skönt.
Ovan Oscar kör vår “partybåt”. Gina och Angie var hos oss till i torsdags då dom åkte hem till Yelm. Nedan har Victor tagit över ratten.
Maja och Gina njuter av åkturen.
Jeff i min röda hatt:)
Det har fiskats en del och fiskarna har varit ganska stora. Både abborrar och catfish.
Vi har förstås badat i vår underbara pool. Vissa dagar har vi nog alla varit mer i vattnet än på land☺☺
Det finns stora och goda margarithas på de flesta restaurangerna:-)
I går besökte vi Kim på hennes jobb. Hon jobbar på en golfrestaurang och hon bjöd oss på tidig middag!
Efteråt gick vi ut på golfbanan för att slå lite bollar. Då vi är nybörjare allihopa fick vi lite utbildning utav Jimmy (en skicklig golfspelare) som verkade tycka det var roligt att få ta hand om ett gäng svenskar med noll erfarenhet av att hålla i en golfklubba.
Vi tyckte faktiskt att det var väldigt kul och ett par av oss kommer nog att börja med lite golf när vi kommer hem…

Annars i veckan har vi ätit gott alla dagar. I torsdags var vi på Red Lobster och åt skaldjur – mums!! Och i dag som avslutningsmiddag blev det Applebees.
Och som de allra flesta kvällar njöt jag en sista gång av en vacker solnedgång och så tog vi oss ett sista dopp i poolen med en stjärnklar himmel ovanför oss.
Jag kunde inte önska mig en bättre semester. Vi har verkligen haft det underbart och jag kommer bevara den här resan med mig för alltid. Det har varit toppen att få ha så mycket tid tillsammans med Jeff, mina underbara söner och superfina tjejerna Maja och Nathalie. Vi har haft det så kul och trevligt tillsammans och jag önskar att resan kunde fortsätta många veckor till. Det kommer nog fällas en och annan tår i morgon när vi kliver på flyget. Ingen av oss är riktigt redo att avsluta tiden här och åka hem. Som tur är har vi en bit av USA med oss hem då Brad ska följa med och spendera två veckor med oss i Sverige. Och sen har vi ju hört att värmen även finns där hemma för stunden och det känns ju förstås bra.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.